RESPONSIBLE BUSINESS

– A Competitive Advantage

På denne side finder du som virksomhedsleder inspiration til at arbejde konkret og strategisk med Responsible Business som konkurrenceparameter. 

Materialet tager udgangspunkt i arbejdet og resultaterne af årstemaet ‘Responsible Business – A Competitive Advantage’, som er støttet af Industriens Fond med det formål at fremme danske virksomheders konkurrenceevne.

Det har aldrig været vigtigere at arbejde konkret og strategisk med Responsible Business som konkurrenceparameter. Derfor opfordrer vi jer alle til at bruge – og ikke mindst dele materialet, som vi her stiller gratis til rådighed.

God fornøjelse!

RESPONSIBLE BUSINESS
– A Competitive Advantage

På denne side finder du som virksomhedsleder inspiration til at arbejde konkret og strategisk med Responsible Business som konkurrenceparameter. 

Materialet tager udgangspunkt i årstemaet ‘Responsible Business – A Competitive Advantage’, som er støttet af Industriens Fond med det formål at fremme danske virksomheders konkurrenceevne.

Det har aldrig været vigtigere at arbejde konkret og strategisk med Responsible Business som konkurrenceparameter. Derfor opfordrer vi jer alle til at bruge – og ikke mindst dele materialet, som vi her stiller gratis til rådighed.

God fornøjelse!

Anders Fogh Rasmussen

Founder af Alliance of Democracies. Fhv. Statsminister og Generalsekretær for NATO, Alliance of Democracies

Projektet for VL’s årstema 2020 ’Responsible Business – A Competitive Advantage’ ændrede pludselig karakter. De planlagte workshops blev, som konsekvens af COVID-19, annulleret, og VL Døgnet blev virtuelt. Men vi holdt fast i temaet, som med CBS’ og Aarhus Universitets ramme, også dannede grundlag for en række interviews af de CEO’s, der skulle have været værter for de vigtige møder.

Hermed gravede vi dybere i spørgsmålet om, hvordan et aktivt samfundsansvar og god etik i virksomhederne både kan tilfredsstille aktionærerne, styrke konkurrenceevnen, samt skabe de rigtige rammer for en stærk ledelse og talentfulde medarbejdere. Temaet blev perspektiveret til den aktuelle coronakrise og kulminerede på det virtuelle VL Døgn med Responsible Business – A Post Corona Perspective.  Sideløbende videreudviklede vi, inspireret af bl.a. Davos-Manifestet; GGBN-Appen, som fik tilføjet et Maturity Tool og seks essentielle dilemmaer om Responsible Business. Dilemmaer, som enhver virksomhedsleder bør tage stilling til.

Det har aldrig været vigtigere at arbejde konkret og strategisk med Responsible Business som konkurrenceparameter. Derfor stopper vi ikke her, men tilbyder nu 3 modeller, som kan bruges som oplæg eller debat i din VL-gruppe.

Læs mere her.

 

VL-årstemaet 2020 ’Responsible Business – A Competitive Advantage’ støttes af Industriens Fond. Formålet er at inspirere virksomhedsledere til at arbejde konkret og strategisk med Responsible Business som konkurrenceparameter.  CBS og AU stiller derudover meget fornemt deres ekspertise til rådighed pro bono. VL har derudover indgået samarbejde om temaet med Alliance of Democracies.