FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter – HOW?

På denne side finder du som virksomhedsleder konkret indsigt, værktøjer og inspiration til at udvikle en eller flere verdensmålsinitiativer, som kan styrke din virksomheds konkurrenceevne.

Materialet tager udgangspunkt i VL-årstemaet ‘FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter’, som, støttet af Industriens Fond, har til formål at inspirere virksomhederne til at arbejde strategisk med Verdensmålene og finde de nye forretningsmuligheder, som Verdensmålene åbner op for.

Vi opfordrer nu alle virksomhedsledere til at være med i kapløbet om at nå Verdensmålene i 2030 og benytte og ikke mindst dele de værktøjer, som vi her stiller gratis til rådighed.

God fornøjelse!

DOWNLOAD GGBN APPEN

GGBN appen er udviklet som resultat af årstemaet’s workshops, og inspirerer virksomhedsledere til at arbejde strategisk med Verdensmålene gennem konkrete cases. Formålet er at fremme virksomhedernes konkurrenceevne.

DOWNLOAD MCKINSEYS SDG GUIDE

McKinseys Guide er en trin-for-trin guide skrevet som resultat af VL-årstemaet’s workshops og giver virksomhedsledere praktisk vejledning i, hvordan Verdensmålene indarbejdes som et konkurrenceparameter i virksomhedernes strategi.

 

SE CASES

Bliv inspireret af cases fra flere af de virksomheder, der var værter til VL’s workshops om FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter

HENT MATERIALER TIL WORKSHOP

Fortsæt arbejdet med FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter i din virksomhed og planlæg eller facilitér din egen workshop. Materialer og mere viden om Verdensmålene kan hentes her. (Alle materialer er gratis og frit tilgængelige. Nævn dog gerne, at de er udviklet af VL i samarbejde med McKinsey & Co.)

Ny McKinsey-analyse om Verdensmålene
Medlemsundersøgelsen 2020, som er udarbejdet i samarbejde med McKinsey & Company viser, at et stigende antal danske virksomheder arbejder aktivt med FN’s Verdensmål.

Gå til Årstemaet Design af Ledelse
“Design af ledelse” er overskriften på VL-årstemaet 2017. Årstemaet sætter fokus på, hvordan vores ledelsesmodeller – måske – er udfordrede, og hvordan ledere kan lade sig inspirere af designeres arbejdsformer til at nytænke deres tilgang til emner som digitalisering, organisation, forretningsudvikling og forandring.