VL Døgnet 6. juni 2019 – FN Byen

 

 

 

 

 

PROGRAM

(Opdateres løbende)

09.00 – 09.45

Lokale:
INDIAN OCEAN

(Denne session er på engelsk)

Creating Strategic Value from Global Goals
McKinsey & Company

Tania Holt, Partner, McKinsey & Company, London, Philip Christiani, Senior Partner, McKinsey & Company, København og gæster.

McKinsey har udviklet et operativt værktøj til at hjælpe virksomheder med at skabe forretningsværdi ud fra Verdensmålene; Bæredygtighedskompasset.

Sammen med VL og Industriens Fond har McKinsey indtil videre anvendt dette i mere end 20 workshops til at hjælpe mere end  300 danske virksomhedsledere med at udvikle mere end 800 nye idéer til, hvordan Verdensmålene kan integreres i deres forretningsmodel, så virksomhederne kan få konkurrencemæssig fordel.

På denne morgensession vil McKinsey præsentere resultaterne af arbejdet. Samtidig vil McKinsey inspirere til, hvordan danske virksomheder kan blive endnu mere ambitiøse i at identificere og realisere forretningsværdi i deres arbejde med verdensmålene. Dette gøres gennem en række cases fra større internationale virksomheder, som har sat ambitiøse mål for at udvikle deres forretning – og forfølger dem på forskellige rejser. 

(Deltagere har modtaget mail med tilmeldingslink til sessionen. Kontakt venligst sekretariatet på info@vl.dk eller telefon +45 35439292, hvis du har spørgsmål.)

10.00 – 10.30

Lokale:
AUDITORIUM

Vært:
Steffen Kretz

(Denne session er på engelsk)

Grand Opening – Talks

Jens Wittrup Willumsen, Formand VL, Steen Andersen Generalsekretær UNICEF
Lise Kingo, CEO & Executive Director UN Global Compact, New York

10.30 – 11.15

Lokale:
AUDITORIUM

Vært:
Charlotte Beder

(Denne session er på engelsk)

Opening Session – Talks: Why?

Jim Hagemann Snabe, Chairman Siemens og A.P. Møller-Mærsk

‘Business as usual’ er ikke længere en mulighed. Verdensmålene er de nye vilkår for den moderne virksomheds strategi og forretningsmodel, der nødvendigvis må have innovation som en afgørende faktor.

De virksomheder, der kan skabe innovative og bæredygtige løsninger med FN’s Verdensmål som rettesnor, vil opleve en stigende efterspørgsel og kan se frem til at få andel i et gigantisk milliardmarked og samtidig bidrage til at skabe en bedre verden for fremtidige generationer.

Det kræver nye partnerskaber, handling og nytænkning. Aldrig har det været vigtigere, at vi som erhvervsledere er vores ansvar bevidst.

11.30 – 12.45

Deep Dive Sessions (I) – Panels: How and What?

Nu er det tid til fordybning, taler, dialog og et kig i hjertet af UNICEF’s Emergency Supply Division. Det er simultane Deep Dive sessions om Innovation, Strategy, Finance, Branding & Purpose.

(Deltagere har modtaget mail med tilmeldingslink til sessionerne. Kontakt venligst sekretariatet på info@vl.dk eller telefon +45 35439292, hvis du har spørgsmål.)

Innovation (I)

Lokale:
AUDITORIUM

Vært:
Steffen Kretz

(Denne session er på engelsk)

Thomas Kirk, CEO LEGO Foundation; Will Sarni, Founder&CEO Water Foundry; Flemming Besenbacher, Chairman Carlsberg med talenter fra UNLEASH; Aric Dromi, Futurist; Mette Lykke, Founder&CEO TooGoodToGo; Jimmy Maymann, Chairman TV2

Verdensmålene giver nye globale rammer, som er nødvendige for at redde vores planet. De fleste af målene har den fællesnævner, at innovation og de nye teknologier vil spille en afgørende rolle i løsningen af de problemer, som skal bekæmpes. 

Denne session inspirerer og engagerer med udfordrende diskussioner om innovative teknologier, der med Verdensmålene som løftestang, skal løse de store problemer, som verden står over for. Det er løsninger og forretningsmodeller, der kræver nye måder at se verden på og dannelse af ikke mindst nye partnerskaber på tværs af brancher med forskere, unge talenter, kunder, leverandører, fonde – og endda konkurrenter.

Strategy (I)

Lokale:
PACIFIC OCEAN 

Vært:
Charlotte Beder

(Denne session er på engelsk)

Deborah Dunsire, CEO Lundbeck; Anne Marie Meisling, Director Sustainability, Chr. Hansen; Christina Boutrup, China Expert, Author; Kasper Larsen, CEO PurePrint, Anders Top Haustrup, CEO PlusPack, Thorkil Sonne, Chairman the Danish Government Counsil for Corporate Responsibility and the SDG’s

Verdensmålene er en opgave for topledelsen og skal være en del af selve strategien og virksomhedens forretningsplan.

Denne session inspirerer og engagerer med taler og debat om Verdensmålene som løftestang for virksomheder’s strategi og forretning. Om det afgørende i, at;

  • Ledelsen/CEO’en har fokus på business casen i Verdensmålene
  • At Verdensmålene forankres i virksomhedens strategi  og DNA
  • At alle ansatte i virksomheden skal med på rejsen til Verdensmålene. 

Kun derved bliver de til en god forretning og et konkurrenceparameter, og kun derved kan vi være med i kapløbet om at nå Verdensmålene i 2030.

Finance (I)

Lokale:
INDIAN OCEAN

Vært:
Pernille Engaard

(Denne session er på engelsk)

Meg Brown, CEO Impax Asset Managemet, London, Thomas Hofman-Bang, CEO Industriens Fond, Torben Möger Pedersen, CEO PensionDanmark; Torben Huss, CEO IFU, Anders Dons, CEO Deloitte; Marcos Athias Neto, Director UNDP, New York; Anne-Louise Thon Schur, Founder & Partner SDG Invest

Verdensmålene anviser konkrete løsninger på en balanceret økonomisk udvikling, og mange virksomheder kan allerede nu mærke det tiltagende pres fra investorer, der kræver, at virksomhederne bidrager til at eksekvere på Verdensmålene.

Verdensmålene er et nyt ‘License to operate’, og vi har kun set begyndelsen af en tsunami, hvor investorer vil søge mod virksomheder med Verdensmålene forankret i deres værdier.

Talerne i denne session vil inspirere og engagere med taler og debat om, hvordan Verdensmålene ændrer verdens økonomi – og om fremtidens stigende krav fra institutionelle investorer, banker, pensionsselskaber om, at virksomheder leverer på at nå kapløbet om Verdensmålene i 2030.

Branding&Purpose (I)

Lokale:
PRESS ROOM

Vært:
Carsten Topholt

(Denne session er på engelsk)

Dan Boyter, Board Member Pressalit; Eva Kruse, CEO Global Fashion Agenda; Katherine Richardson, Professor KU, Geoff Kendall, CEO Future Fit Foundation; Peter Ib, CEO BLUETOWN

“Saving the planet is good for business”, sagde Patagonias CEO Rose Macario i et interview for nyligt.

Det er efterhånden tydeligt, at en virksomheds profil og omdømme som en bæredygtig virksomhed, der lever Verdensmålene, virker som en magnet på nye højtspecialiserede medarbejdere og unge talenter, fastholder værdifuld arbejdskraft, kunder og skaber derfor også en bedre virksomhed. Det er afgørende for fremtidens generationer, kunder, medarbejdere og forretning, at virksomhederne og virksomhedslederne tager deres ansvar for at skabe en bæredygtig verden.

Talerne i denne session vil inspirere med cases og konkrete eksempler på bæredygtige og gode forretninger. De vil debattere og udfordre om de tiltag, der skal til for at tiltrække de unge, som vælger at arbejde for virksomheder, der proaktivt arbejder for at skabe forandringer i samfundet. De virksomheder, som transformerer verden med Verdensmålene.

UNICEF Supply Division (I)

How UNICEF Innovates for Children and the Global Goals

The visit to UNICEF’s unique and innovative Supply Division gives you a comprehension of the supplies that are essential in fulfilling children’s rights. UNICEF focuses on supplies that are essential for the needs of children and contribute to the achievement of the Global Goals. To ensure supplies are accessible, affordable, appropriate and produced by a competitive supply base UNICEF seeks to innovate and influence the market.

12.45 – 13.30

ATLANTIC OCEAN & TERRACE

Lunch

13.30 – 14.30

Deep Dive Sessions (II) – Panels: How and What?

Efter frokost fortsætter Deep Dive sessionerne om Innovation, Strategy, Finance, Branding & Purpose – UNICEF Emergency Supply Division. Der åbnes for tilmelding til sessionerne snarest.

Innovation (II)

Lokale:
PACIFIC OCEAN

Vært:
Steffen Kretz

(Denne session er på dansk)

Jimmy Maymann, Formand TV2; Michael Stausholm, Founder & Chairman Sprout; Kristian Dawe, CEO Angulus; Kasper Larsen, CEO PurePrint, Hans Axel Kristensen, CEO Plastix

Denne session inspirerer og engagerer med business cases fra iværksættere og virksomhedsledere, der med innovation som omdrejningspunkt og FN’s Verdensmål som rettesnor tænker ud af boksen, skaber gode og nye forretninger, forretningsmodeller, partnerskaber og løsninger for at gøre verden til et bedre sted for kommende generationer ved at nå i mål med klimamålsætningen i 2030. 

Strategy (II)

Lokale:
AUDITORIUM

Vært:
Charlotte Beder

(Denne session er på engelsk)

Deborah Dunsire, CEO Lundbeck; Lars Sandahl Sørensen, CEO SAS, Danmark; Anne Marie Meisling, Director Sustainability, Chr. Hansen, Alexander Lacik, CEO Pandora

Verdensmålene er en opgave for topledelsen og skal være en del af selve strategien og virksomhedens forretningsplan.

Denne session inspirerer og engagerer med taler og debat om Verdensmålene som virksomhedens strategi og forretning. Om det afgørende i, at;

  • Ledelsen/CEO’en har fokus på businesscasen i Verdensmålene;
  • At Verdensmålene forankres i virksomhedens strategi og DNA;
  • At alle ansatte i virksomheden skal med på rejsen til Verdensmålene. 

Kun derved bliver de til en god forretning og et konkurrenceparameter, og kun derved kan vi være med i kapløbet om at nå Verdensmålene i 2030.

Finance (II)

Lokale:
PRESS ROOM

Vært:
Pernille Engaard

(Denne session er på engelsk)

Meg Brown, Managing Director, Impax Asset Management, London, Thomas Hofman-Bang, CEO Industriens Fond, Anne-Louise Thon Schur, Founder&Partner SDG-Invest; Niels Fibæk, Founder&CEO Matter; Marcos Athias Neto, Director UNDP, New York

Verdensmålene anviser konkrete løsninger på en balanceret økonomisk udvikling, og mange virksomheder kan allerede nu mærke det tiltagende pres fra investorer, der kræver, at virksomhederne bidrager til at eksekvere på Verdensmålene.

Verdensmålene er et nyt ‘License to operate’, og vi har kun set begyndelsen af en tsunami, hvor investorer vil søge mod virksomheder med Verdensmålene forankret i deres værdier.

Denne session inspirerer og engagerer med taler og debat om, hvordan Verdensmålene ændrer verdens økonomi – og om fremtidens stigende krav fra institutionelle investorer, banker, pensionsselskaber om, at virksomheder leverer på at nå kapløbet om Verdensmålene i 2030.

Branding&Purpose (II)

Lokale:
INDIAN OCEAN

Vært:
Carsten Topholt

(Denne session er på engelsk)

Eva Kruse, CEO Global Fashion Agenda; Flemming Jensen, CEO DSB; Will Sarni, Founder&CEO Water Foundry; Geoff Kendall, Founder Future Fit Foundation, Katherine Richardson, Professor KU, Peter Ib, CEO BLUETOWN

“Saving the planet is good for business”, sagde Patagonias CEO Rose Macario i et interview for nyligt.

Det er efterhånden tydeligt, at en virksomheds profil og omdømme som en bæredygtig virksomhed, der lever Verdensmålene, virker som en magnet på nye højtspecialiserede medarbejdere, fastholder værdifuld arbejdskraft, kunder og derfor også skaber en bedre virksomhed. Det er afgørende for fremtidens generationer, kunder, medarbejdere og forretning, at virksomhederne og virksomhedslederne tager deres ansvar for at skabe en bæredygtig verden.

Talerne i denne session vil inspirere med cases og konkrete eksempler på bæredygtige og gode forretninger. De vil debattere og udfordre om de tiltag, der skal til for at tiltrække de unge, som vælger at arbejde for virksomheder, der proaktivt arbejder for at skabe forandringer i samfundet. De virksomheder, som transformerer verden med Verdensmålene.

UNICEF Supply Division (II)

How UNICEF Innovates for Children and the Global Goals

The visit to UNICEF’s unique and innovative Supply Division gives you a comprehension of the supplies that are essential in fulfilling children’s rights. UNICEF focuses on supplies that are essential for the needs of children and contribute to the achievement of the Global Goals. To ensure supplies are accessible, affordable, appropriate and produced by a competitive supply base UNICEF seeks to innovate and influence the market.

14.45 – 15.30

Lokale:
AUDITORIUM

(Denne session er på engelsk)

Løverne LIVE!

Mia Wagner, CEO Freeway Group, Jan Dal Lehrmann, CEO Lehrmann Holding, Peter Warnøe, CEO Nordic Eye Venture Capital og Jared Heymann, Founder & General Manager Rebel Foundation

En række ‘Løver’ fra DR’s populære serie ‘Løvens Hule’ og en særlig international gæst er nu klar til VL Døgnet, hvor opgaven er at vurdere og investere i lovende forretningsideer, som alle tager udgangspunkt i Verdensmålene. Det er essensen af VL’s fokus i 2019: At virksomhedsledere skal se Verdensmålene som en forretningsmulighed og et konkurrenceparameter, som de skal forfølge strategisk.

På VL Døgnet er ‘Løverne klar til eventuelt at investere, og de er ikke på forhånd bekendt med, hvilke cases, som VL Døgnet 2019 præsenterer dem for. Det eneste de ved, er, at det er iværksættercases, der arbejder strategisk med Verdensmålene: ‘Born SDG’s’.

15.30 – 16.20

AUDITORIUM

Vært:
Charlotte Beder

(Denne session er på engelsk)

Talks: Sustainable Cities for Climate and Health – How?

Bjarke Ingels, Founding Partner, BIG, Mark Watts, Executive Director, C40 Cities Climate Leadership Group, Jesper Nygård, CEO Realdania og gæster

Bjarke Ingels, Mark Watts og Jesper Nygård vil tale om, hvordan byer og det private erhvervsliv, sammen kan vise vejen og hjælpe verdens lande med at nå Verdensmålene i 2030 ved at omstille til vedvarende energi og effektivivt bæredygtigt byggeri, samt øge adgang til bæredygtig transport og at ændre forbrugsadfærd.

16.20 – 16.30

AUDITORIUM

Vært:
Thomas Ravn-Pedersen

(Denne session er på dansk)

Verdens Bedste Nyheder

Thomas Ravn-Pedersen, Chefredaktør og Direktør

Thomas Ravn-Pedersen faciliterer en quiz om Verdensmålene

16.30

 

Coffee Break

16.45-17.30

AUDITORIUM

Vært:
Steffen Kretz

(Denne session er på engelsk)

Fireside Chat: How?

Boyan Slat, Founder & CEO, The Ocean Cleanup
Claus V. Hemmingsen, Chairman Maersk Drilling

This session is a fireside chat with Boyan Slat and Claus Hemmingsen.

Plastic pollution in the world’s oceans is one of the biggest environmental issues of our time, impacting more than 600 marine species. Boyan Slat has a plan to clean things up – using technology to make things better. Boyan has a purpose, ambition and goal to clean up the oceans of the World. Through an innovative cooperation and partnership – Maersk supports Boyan Slat to pursue his goal.

17.30 – 18.15

AUDITORIUM

Vært:
Charlotte Beder

(Denne session er på engelsk)

Pre-Dinner Speakers

Christos Stylianides, Commisioner, Humanitarian Aid&Crisis Management, The European Commission

Christos Stylianides runder dagen af med en tale om at nå Verdensmålene i 2030 med mål 16 som nøgle for alle Verdensmål: ”Uden fred kan der ikke være nogen bæredygtig udvikling, og uden bæredygtig udvikling kan vi ikke opnå fred” (FN’s forord til Verdensmålene).

Let’s Get the Job Done!

Rikke Rønholt, Co-CEO Eir Soccer / Medstifter Global Goals World Cup

Rikke Rønholt inviterer en særlig gæst på scenen for, at de sammen kan give bolden videre til deltagerne om at løse Verdensmålene.

18.15 – 22.00

Drinks & Dinner

Print Friendly, PDF & Email