VL83 havde årsmøde og generalforsamling i midten af maj på det amerikanske militærakademi West Point. NYC-gruppen har tradition for at holde et årligt arrangement med egne medlemmer og en eller flere gæster udefra.

Udover generalforsamlingen var der to sessioner. Først viste en af professorerne fra West Point, Oberst Pilar Ryan, rundt på det historiske sted. Her blev der diskuteret ledelsesmæssige udfordringer fra et historisk og militært perspektiv. Det blev til tre timer, hvor deltagerne fik en forståelse for, hvor konstante de ledelsesmæssige udfordringer er i krig og i den civile verden.

“Vi havde fire cases med militærhistoriske problemstillinger. Fundamentalt er der ingen forskel på den måde at lede på, som generalerne stod med under den amerikanske borgerkrig i 1861-1865, sammenlignet med den ledelsesopgave, en leder står med i dag”, fortæller Søren Hastrup fra VL-gruppen i NYC.

Anden del af arrangementet bestod af, at de to VL 83-medlemmer Mette Nørgaard og Inger Buus gav et lynlederkursus.

VL-årsmøde 2017 – Highlights

Se highlights fra livestream af VL Årsmøde 2017

DI og VL forlanger mere nerve og kant af deres foredragsholdere

Ledelsesmøderne konkurrerer intenst med hinanden og med internettet om deltagernes tid. Det stiller større krav til oplæggene og…

have tilskuerne til at stoppe med at tænke nationalistisk og individualistisk. Robert Uggla erklærede sig parat til at investere i unge og

VL83 årsmøde og generalforsamling – historisk vingesus på West Point

Tips & Tricks – “Vi mødes af lyst. Vi sender afbud af nød”.

Til ovenstående er der kun et at tilføje: VL er et fællesskab, der er prioriteret. Man kan ikke være med hver gang, Men man kan lægge sig i selen. Gøre afbud til en undtagelse frem for en gentagelse. Man er trods alt valgt ind for at være med. Det forpligter.

VL-intranettet gør det nemt med statistikkerne

Efter en svær start er der ved at tegne sig et billede af bedre kommunikation i gruppen, der har taget intranettet i brug. VL 94 Dubai er en af de grupper, der har set lyset. “Synes ikke der er noget minus, i VL94 synes vi det virker :-)”, siger Ida Tillisch, der er formand for gruppen.

Analoge ledere skal sluge kameler

Danmark er med helt fremme, når det gælder digital teknologi, og det skyldes ikke mindst vores kultur. “Vi ser muligheder og er i stand til at kombinere teknologierne bedre end i mange andre lande”, siger Line Christa Amanda Sørensen fra Trifork, som kan opleves til VL-årsmødet, mandag den 2. oktober 2017 på Experimentarium i Hellerup. Det er endnu få pladser tilbage: TILMELD DIG

Netværk giver appetit: »Du er forelsket i at have magt, eller du vil gerne være tæt på magten«

De eksklusive, lukkede klubber som Davos, Netværket og VL-grupperne har ingen rigtig magt, for de har ingen reel fælles agenda, siger eksperterne. Men topcheferne har et stort ansvar for at gå ud og trække frisk luft mellem fætter/kusine-festerne, så de hele tiden handler i samfundets bedste og

HUSK VL-årsmøde 2017 den 2. oktober

VL-årsmødet mandag den 2. oktober, kl. 14.00, som holdes på Eksperimentariet i Hellerup, indledes med generalforsamlingen. Efter generalforsamlingen afholdes konferencen “Design af nye forretningsmodeller”, som afsluttes med uformelt netværk.

Medlemsundersøgelse

I sidste uge modtog alle VL-medlemmer et spørgeskema, som er led i arbejdet med at øge værdien af at være VL-medlem. Årets medlemsundersøgelse er vigtig. Derfor har vi brug for din deltagelse.

Optakt til VL Døgnet 2018 – Roadshow

VL15 er i fuld gang med forberedelserne til VL Døgnet den 7. juni 2018 og planlægger at besøge alle landets VL-grupper i efteråret for at fortælle om programmet. Alle danske gruppers formænd har fået en email med tilbud om besøg. De udenlandske grupper er der andre særlige planer med, da flere deltager i planlægningen.