VL83 havde årsmøde og generalforsamling i midten af maj på det amerikanske militærakademi West Point. NYC-gruppen har tradition for at holde et årligt arrangement med egne medlemmer og en eller flere gæster udefra.

Udover generalforsamlingen var der to sessioner. Først viste en af professorerne fra West Point, Oberst Pilar Ryan, rundt på det historiske sted. Her blev der diskuteret ledelsesmæssige udfordringer fra et historisk og militært perspektiv. Det blev til tre timer, hvor deltagerne fik en forståelse for, hvor konstante de ledelsesmæssige udfordringer er i krig og i den civile verden.

“Vi havde fire cases med militærhistoriske problemstillinger. Fundamentalt er der ingen forskel på den måde at lede på, som generalerne stod med under den amerikanske borgerkrig i 1861-1865, sammenlignet med den ledelsesopgave, en leder står med i dag”, fortæller Søren Hastrup fra VL-gruppen i NYC.

Anden del af arrangementet bestod af, at de to VL 83-medlemmer Mette Nørgaard og Inger Buus gav et lynlederkursus.

Danske Bank om videomøder

Mange løsninger på klimaproblematikken skal findes i digitaliseringen, mener Berit Behring, chef for Wealth Management i Danske Bank. Coronakrisen har f.eks. vist os, at virksomheder sagtens kan fungere og holde møder, selvom vi ikke sidder sammen fysisk, en erfaring, som fremover får betydning for rejse- og mødeaktiviteter herhjemme og globalt.

Danske Bank om Purpose

“Responsible Business” lyder temaet for årets VL Døgn, som i år er et virtuelt af slagsen. Som optakt til VL Døgnet har VL Nyt talt med nogle af landets største virksomheder om deres arbejde med purpose, samfundsansvar og verdensmål.

Brug dit netværk – det er mere relevant end nogensinde

Midt i vor egen hektiske travlhed med at organisere aflysninger af workshops, omsætte VL Døgnet til et virtuelt koncept og justering af vore mange aktiviteter har jeg fået en lang række tilkendegivelser fra jer medlemmer om, at I savner VL.

VL Døgnet 2020 i kendte rammer aflyses. Nyt virtuelt format erstatter mødet i år.

Coronakrisen får nu desværre også indvirkning på vores store årlige fælles samlingspunkt i VL-regi.
Et stærkt og ambitiøst VL Døgn i Aarhus den 4. juni må desværre aflyses under indtryk af den igangværende sundhedskrise …

INFORMATION OM CORONAVIRUS/COVID-19

Vi tager ansvar i forbindelse med møder i VL-regi, især i en tid med sundhedsmæssige bekymringer på grund af Coronavirus. Derfor har vi i Dansk Selskab for Virksomhedsledelse valgt at AFLYSE ALLE PLANLAGTE ARRANGEMENTER FREM TIL MEDIO APRIL 2020.

VL Døgn i fuld fart

Programmet til dette års store VL Døgn er næsten klart. VL Døgnet afholdes i Aarhus torsdag 4. juni. Det bliver et flot heldagsprogram, og talerlisten er nu næsten komplet. Blandt highlights er der både spændende temaer og formater som ”Arvingerne”, ”Europa som klimaduks og rollemodel” m.m. Og der er stærke internationale talere – bl.a. Professor Dan Ariely, Duke University, som er en af de globalt mest anerkendte psykologer – kendt for sine TED talks.

Vi varmer op til VL Døgn 2020

Siemens Danmark med adm. direktør Claus Møller i spidsen er vært for den første af forårets workshops, som fungerer som opvarmning til VL Døgn 2020 i juni.
Den 16. marts inviterer Siemens i Ballerup VL-kolleger indenfor og sætter fokus på temaet ”Responsible Business – a Competitive Advantage” og virksomhedens konkrete arbejde med FN’s verdensmål.

92 VL-medlemmer til overtegnet møde med Interforce

Forsvarschefen til erhvervsledere i VL: “I er nødt til at tage et medansvar, hvis vi skal forsvare Danmark” Forsvarschefens appel til civile erhvervsledere var ikke til at tage fejl af og var også i fuldstændig sync med VL’s årstema om ansvarlighed.

Meningsfuldt forretningsinitiativ som resultat af VL Døgn 2019.

VL Døgnet 2019 affødte et meningsfyldt samarbejde. Novo Nordisk har netop annonceret, at Too Good To Go nu er rullet ud i 25 af Novo Nordisks danske kantiner. Samarbejdet er et direkte resultat af et møde på VL Døgnet 19. Efter et indlæg fra CEO Mette Lykke fra Too Good To Go, gik Kristina Lee, CVP Novo Nordisk Facilities, og formand for VL53, hen til Mette Lykke, VL3. Og resten er historie.

Tag ansvar for medarbejdere – deres lykke er virksomhedens vækst

For Tørk Furhauge, CEO Naturfrisk Group a/s og medlem af VL, er klima- og miljømæssig ordentlighed i såvel produkter som produktionsmetoder nærmest en hygiejnefaktor. Falder snakken på ansvarlighed, peger han i stedet på mennesker: Som leder har man især ansvar for at opføre sig ordentligt, og skal han vælge kun én ting, der har ført til hans succes bliver det – medarbejdere. Tilfredse og glade medarbejdere.