VL83 havde årsmøde og generalforsamling i midten af maj på det amerikanske militærakademi West Point. NYC-gruppen har tradition for at holde et årligt arrangement med egne medlemmer og en eller flere gæster udefra.

Udover generalforsamlingen var der to sessioner. Først viste en af professorerne fra West Point, Oberst Pilar Ryan, rundt på det historiske sted. Her blev der diskuteret ledelsesmæssige udfordringer fra et historisk og militært perspektiv. Det blev til tre timer, hvor deltagerne fik en forståelse for, hvor konstante de ledelsesmæssige udfordringer er i krig og i den civile verden.

“Vi havde fire cases med militærhistoriske problemstillinger. Fundamentalt er der ingen forskel på den måde at lede på, som generalerne stod med under den amerikanske borgerkrig i 1861-1865, sammenlignet med den ledelsesopgave, en leder står med i dag”, fortæller Søren Hastrup fra VL-gruppen i NYC.

Anden del af arrangementet bestod af, at de to VL 83-medlemmer Mette Nørgaard og Inger Buus gav et lynlederkursus.

Flot lancering af temaet Responsible Business – A Competitive Advantage

Se video nu fra det velbesøgte og stemningsfyldte årsmøde sidste uge i BLOX i København.

Mere end 200 VL-medlemmer og en perlerække af spændende internationale og danske topledere debatterede engageret på mødet i BLOX.

Los Angeles’ borgmester Eric Garcetti åbner VL-årsmødet i BLOX 2019

Se eller gense Los Angeles’ borgmester Eric Garcetti’s åbningstale til VL-årsmødet (Eric Garcetti er formand for C40)

7/11 Microsoft Corporation – Responsible Business – ‘Tools & Weapons’

I forlængelse af det på Årsmødet lancerede VL-årstema ‘Responsible Business – A Competitive Advantage’, åbner Microsoft helt eksklusivt dørene for VL til et møde med ganske særlige gæster: President Brad Smith, Microsoft Corporation og Casper Klynge, Danmarks Tech. Ambassadør, Silicon Valley.

Og vinderne af Verdensmålsquizzen i BLOX er …

Der blev quizzet på livet løs til årsmødet med VL’s Global Goals Business Navigator, GGBN app. Vi har som lovet fundet tre vindere. Se hvem de er.

Rejsen fortsætter

Sidste år lancerede VL, med støtte fra Industriens Fond, temaet; ”FN’s Verdensmål som konkurrenceparameter”. I år følger vi op med yderligere et perspektiv ”Responsible Business – A Competitive Advantage”…

Chefredaktør og bestyrelsesformand Lisbeth Knudsen ny formand for VL-Selskabet

VL afholdt tirsdag d. 8. oktober 2019 ordinær generalforsamling.
Lisbeth Knudsen, Tværgående chefredaktør for Mandag Morgen og Altinget, blev enstemmigt valgt som ny bestyrelsesformand, idet Jens Wittrup Willumsen trådte tilbage efter de maksimale seks år på posten.
Yderligere tre nye medlemmer blev valgt til bestyrelsen

Fra proklamation til praksis: Virksomhedskulturen gør forskellen

Adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI: Skarp ledelsesmæssig prioritering og involvering bredt i organisation er afgørende for at indfri dansk erhvervslivs engagement i at nå nogle af verdens skrappeste klimamål frem mod 2030. Lars Sandahl lancerer VL’s nye årstema ‘Responsible Business – A Competetive Advantage’ til årsmødet 8. oktober 2019 i BLOX, København.

Resultat af VL-medlemsundersøgelse august 2019 – Den positive fremgang fortsætter

1.420 medlemmer (36% af medlemmerne) har besvaret undersøgelsen. Overordnet viser analysen, at tilfredsheden med Selskabet er høj, og at der bliver taget godt imod de forskellige arrangementer og tilbud. Tilfredsheden med egen VL-gruppesammensætning og udbytte er ligeledes høj. Resultatet for de enkelte grupper er netop udsendt til alle gruppeformænd.

Dataetik med skærpede sanser – fra dilemmaer til dannelse

Kim Escherich opfordrer virksomheder til at udforske medaljens bagside, når det gælder eksplosionen i databrug. Ledelser har brug for at afklare, hvor grænserne går – og hvordan man håndterer situationer, hvor de overskrides. Grænser vi måske slet ikke vidste, at vi ikke kendte til. Kim Escherich taler og debatterer til årsmødet den 8. oktober, hvor vi lancerer det nye årstema: ‘Responsible Business – A Competitive Advantage’.

Indkaldelse til ordinær generalforsamling

I dag har formanden indkaldt til ordinær generalforsamling i Dansk Selskab for Virksomhedsledelse, tirsdag den 8. oktober 2019 i BLOX, Bryghuspladsen, 1473 København K.