VL83 havde årsmøde og generalforsamling i midten af maj på det amerikanske militærakademi West Point. NYC-gruppen har tradition for at holde et årligt arrangement med egne medlemmer og en eller flere gæster udefra.

Udover generalforsamlingen var der to sessioner. Først viste en af professorerne fra West Point, Oberst Pilar Ryan, rundt på det historiske sted. Her blev der diskuteret ledelsesmæssige udfordringer fra et historisk og militært perspektiv. Det blev til tre timer, hvor deltagerne fik en forståelse for, hvor konstante de ledelsesmæssige udfordringer er i krig og i den civile verden.

“Vi havde fire cases med militærhistoriske problemstillinger. Fundamentalt er der ingen forskel på den måde at lede på, som generalerne stod med under den amerikanske borgerkrig i 1861-1865, sammenlignet med den ledelsesopgave, en leder står med i dag”, fortæller Søren Hastrup fra VL-gruppen i NYC.

Anden del af arrangementet bestod af, at de to VL 83-medlemmer Mette Nørgaard og Inger Buus gav et lynlederkursus.

VL´s Verdensmåls app får fin international anerkendelse i Forbes

Stephen Ibaraki, der var en af hovedtalerne på VL Topmødet i foråret, har netop fremhævet VL´s arbejde med Verdensmålene i en artikel i Forbes. Det er særligt GGBN appen, som har vakt Stephen Ibarakis interesse.

Stærke VL-grupper tegner fremtidens VL

VL Selskabet har de seneste måneder været i tæt dialog med mange af de over 120 lokale grupper. Der har været fem regionale møder med formænd og andre repræsentanter for de mange lokale grupper. Målet har været at involvere formændene mere omkring VL´ strategiske retning. Roadshowet gennem Danmark har også været indsigtsfulgt i forhold til at komme tættere på gruppernes hverdag. Læs her, hvordan Jette Ditlev, formand fra VL30 og Ilhami Alici, der er formand for VL89 og CEO for Wila arbejder med VL-grupperne.

Hvad vi har lært af Corona? At tillid er afgørende for fælles fodslag

Fælles fodslag om hvad problemet er. Fælles fodslag om hvad løsningen er. Det er ifølge professor Michael Bang Petersen, Århus Universitet, den afgørende faktor for at Danmark er kommet så stærkt igennem krisen. Mød Michael Bang Petersen på årets VL Døgn d. 26. oktober

Når 4000 topledere taler, lytter hele Danmark

Topledere har et fælles samfundsansvar, og det kan dyrkes endnu mere i VL-regi, mener Henrik Andersen, formand for VL8 i Aalborg. VL-netværket er en stærk og indflydelsesrig spiller, når der skal ske forandringer, men succesen afhænger af det enkelte medlems aktive indsats, siger han.

TO NYE højtprofilerede talere på VL Døgnet 2021: Felicity Aston og Märtha Rehnberg

…Truly, remarkable…” – er citatet om Felicity Aston fra HRH Prince Charles. Det er en stor ære, at den prisbelønnede britiske polarforsker, MBE (Order of the British Empire) har accepteret vores invitation til at afslutte VL Døgnet med ‘The Explorer’s Mindset’, ligesom det er en stor glæde, at Märtha Rehnberg, Co-Founder & CEO, DareDisrupt har accepteret vores invitation til at indlede VL Døgnet med sessionen om Rebooting The Economy in an era of Planetary Decay?

Nye, stærke navne til VL Døgnet 2021

Vi kan nu med glæde løfte sløret for endnu to prominente talere til VL Døgnet den 26. oktober i Den Sorte Diamant. De to er Nina Østergaard Borris, som står til at overtage en af Danmarks største virksomheder United Shipping & Trading Co., og den erfarne Anne Louise Eberhard med bestyrelsesposter i bl.a. Bavarian Nordic, FLSmidth og Topdanmark.

En sund kritisk sans holder VL 38 skarp og relevant

En sund kritisk sans holder VL 38 skarp og relevant. Scandic-direktør Nina Carlslund er formand for aarhusianske VL 38. Hun er fan af det eksklusive fortrolige ledelsesrum, som VL-gruppen udgør. For at det kan eksistere, må medlemmerne aldrig glemme den kritiske sans, siger hun.

Folk spørger, om jeg kan skaffe deres teenager et job. Men det vil jeg ikke.

Mads Friis (VL 11) mener det i ramme alvor: Et begynderjob som bøfvender eller oprydder på McDonald’s er en fantastisk start på en lederkarriere. Interview med McDonald’s danske chef.

Reality check: Er vi relevante og følger med tiden?

Jeppe Dahl Jeppesen, CEO i White Spot Food er ny formand i Aarhus-baserede VL 119. Hvert 2.-3. år bør VL-gruppen lave et reality check for at sikre sin relevans og udvikling, siger han.

Dansk verdensklasse til VL Døgnet: Bildesigner Henrik Fisker

Den globale iværksætter og bildesigner Henrik Fisker er på live fra LA til VL Døgnet d. 26. oktober. Han er verdenskendt for sine ikoniske biler, førende inden for design og udvikling af el-biler og er i stigende grad involveret i udviklingen af fremtidens transport