Generalforsamling 2012

VL mødet og generalforsamlingen blev afholdt onsdag den 19. september 2012, kl. 14:00 hos PwC i Hellerup.

Med overskriften ‘Netop Nu!’ blev der i tilknytning til generalforsamlingen i år arrangeret tre indlæg inden for højaktuelle emner, hvor der blev trukket tråde til fortid, nutid og fremtid.

Fra EF til Euro-krise. Tidligere Nationalbankdirektør Erik Hoffmeyer i samtale med redaktør på TV2 Finans, Ole Krohn.

Tidligere Nationalbankdirektør Erik Hoffmeyer var en af de længstsiddenede nationalbankdirektører i Europa, og Erik Hoffmeyer var med i forreste række, da Danmark trådte ind i EF i 1972. Erik Hoffmeyer talte til mødet om den europæiske gældskrise, og om hvorvidt Euroen vil overleve – og der blev trukket perspektiver tilbage i historien.

Hvad sker der nu på de finansielle markeder?

Der er mere turbulens på de finansielle markeder nu end nogensinde før. Og det betyder, at det bliver endnu sværere at vælge den rigtige investering. Jeppe Christiansen talte om de finansielles markedes tilstand netop nu – og udpegede de tendenser, som vil præve markederne i de kommende måneder.

Gentagelse giver succes

I stedet for at omverdenen stiller nye og mere komplicerede krav til at drive virksomhed bør kravene simplificeres og forenkles. James Allen står i spidsen for Bain og Company’s Strategy Practice i London og gav på mødet et nyt perspektiv på foretningsmæssig succes.

Læs artikel fra HBR ved James Allen og Chris Zook om ‘Repeatability’